Често задавани въпроси

Какво има на таблото?

На таблото ще откриете документите и задачите си, по които сте работили и ще работите. Таблото съдържа:
  • Списък с Последно променени документи
  • Списък на споделените с мен документи
  • Календар, в който може да видите променените документи по дати
  • Задачи, по които работите или които предстоят, подредени по важност или дата
  • Съобщения

Как да търся документи?

Въведете ключова дума или израз в полето за търсене и натиснете Enter. Може да въведете няколко ключови думи. Натиснете лупата, за да започнете търсенето.

Резултатите от търсенето могат да бъдат филтрирани допълнително. Натиснете лупата непосредствено над списъка с резултатите и въведете ключова дума, за да ограничите още търсенето. В рубриката Етикети на лентата търсете документи според етикетите им. Етикетите са предварително написани от Вас ключови думи, които можете да напишете за всеки документ.

Как да добавя документ?

  • От навигационното меню изберете Нов документ.
  • Изберете файл от компютъра си или го завлачете с курсора към полето Качване на файл.
  • Натиснете Качване на URL и напишете URL линка на сайт, за да добавите текста от сайта.
  • Натиснете Качване на текст и въведете текста в полето. Променете шрифта с бутоните над полето. Напишете заглавие на новия документ. Натиснете Добави, за да създадете документа.

Как да променя документ?

За да смените версията на документа, натиснете бутона Действия и изберете Нова версия от менюто

Как да изтегля документ?

За да изтеглите документ, отворете го и натиснете зеления бутон Изтегли, който се намира над изгледа на съдържанието.

Как да добавя етикет?

Добавете етикети за по-бързо търсене

Ключовите думи за документа са най-добрият начин за търсене.

За да добавите ключовите думи като етикети към определен документ, отворете документа и влезте в детайлите на документа с бутона Основно. В полето Етикети въведете дума и натиснете Enter.

По тези думи ще можете да намерите документа лесно. Просто въведете етикет в лентата за търсене вдясно и ще намерите списък на всички документи с дадения етикет.

Как да видя автоматичното резюме и да го редактирам?

Документед автоматично резюмира съдържанието. Отворете документ и натиснете бутона Основно. В блока Резюме ще откриете най-важното от текста.

Можете да добавите свое резюме или да редактирате даденото като натиснете върху полето и започнете да въвеждате текста. Променете стила на текста с бутоните над полето.

Какво показва рубриката Характеристики?

Отворете даден документ. В Основно ще намерите рубриката Характеристики. Натиснете стрелката, за да разширите рубриката. Там е посочена основната информация за документа, заглавие, какъв е форматът, език и други. В края на списъка има поле, в което може да добавите още един параметър за характеризиране на документа. Например във Вашата фирма е въведена специална система за номериране на документите. Първо въведете наименованието й, след това въведете стойността на този параметър, или в примерния случай, номера на документа според фирмената система.

Как да търся и намирам документи, свързани с моя документ?

Отворете даден документ. В Основно ще намерите рубриката Свързани документи. В нея са изредени подобни по съдържание документи. Можете да намерите подобни документи според споменатите в тях личности и фирми като натиснете върху блока Хора, места, организации.

Как да видя промените по документа?

Отворете даден документ. В Основно ще намерите рубриката История.

Разгледайте промените по документа според обработката на съдържанието или други потребителски действия като добавяне на документа, промени на характеристики и етикети към документа и т.н.

Как да добавя документ в папка?

Отворете документа. Натиснете бутона Действия и изберете от менюто с действия Премести в папка.

Изберете от навигацията Папки и натиснете синия бутон Документи, за да маркирате документа. Или от друг списък с документи изберете дадения документ. След това натиснете върху Действия и от падащото меню изберете Премести в папка.

Как да създам нова папка?

От бързите бутони в навигацията изберете Нова папка. В първото текстово поле напишете заглавието на папката, във второто изберете от падащото меню в коя папка да я създадете.

Може да създадете нова папка като изберете от навигационното меню Папки и натиснете бутона Нова папка.

Как да изпратя съобщение?

Изберете Поща от навигационното меню и натиснете бутона Изпрати съобщение. Към съобщението може да прикачите файлове, които ще станат достъпни за получателя на съобщението.

Какво означават различните статуси на документ?

  • Статус “Чернова” - документът е видим:
    - за потребителя, който го е създал в системата;
    - за регистрираните в системата потребители, с които той е споделен;
    - за потребителите с роли “одобрител” или “мениджър-документи” в съответната група.
  • Статус “Чакащ одобрение” - документът е видим:
    - за потребителя, който го е създал в системата;
    - за регистрираните в системата потребители, с които той е споделен;
    - за потребителите с роли “одобрител” или “мениджър-документи” в съответната група.
    Такъв документ може да бъде направен “Публичен” от потребителите с роли “одобрител” или “мениджър-документи” в съответната група.
  • Статус “Публичен” - документът е видим:
    - за всички потребители - регистрирани и нерегистрирани в системата.

Как да споделя документ?

  • Споделяне на документ с потребител, регистриран в системата:

    Можете да споделите всеки документ с потребител, регистриран в системата. Можете да делегирате правата си над документа на потребителя, с когото споделяте. Отворете даден документ. Отворете менюто с бутона Действия с документи. Натиснете Сподели. Ще се отвори нов прозорец, чрез който да изпратите съобщение на потребителя и с което също така задавате права на достъп до документа. В прозореца въведете името на потребителя на Документед, с когото искате да споделите документа. В полето Относно въведете заглавието на съобщението, в полето Съобщение напишете съдържанието. Натиснете Изпрати . В пощата на потребителя ще се появи Вашето съобщение.

  • Споделяне на документ с потребител, нерегистриран в системата:

    Можете да споделяте документи в статус “Публични” с нерегистриран в системата потребител. Отворете даден документ. Отворете менюто с бутона Действия с документи. Натиснете Покани. Ще се отвори нов прозорец, чрез който да изпратите съобщение на потребителя. В прозореца въведете електронната поща(email) на потребител, с когото искате да споделите документа. В полето Относно въведете заглавието на съобщението, в полето Съобщение напишете съдържанието. Натиснете Изпрати . В пощата на потребителя ще се появи Вашето съобщение.

Как да потърся документ в цялото съдържание?

  • Като напиша думи и фрази в полето за търсене
  • Като потърся в групираните документи в лентата за търсене - написани от мен, споделени с мен, последно променени, последно разгледани или такива, които се обработват

Как да потърся документ в дадена папка?

Изберете папка от лентата за търсене. Търсете в списъка като напишете дума в полето за търсене.

Изберете Папки от навигацията. Изберете папката и натиснете бързия бутон Документи. Ще се появи списък с документите в папката. Търсете в списъка като напишете дума в полето за търсене.

Как да търся по етикет?

В полето Етикети на лентата за търсене можете да търсите документи според етикетите - ключовите думи, които сте написали към всеки документ. Въведете етикет в полето. Изберете от предложените етикети под полето или натиснете Enter. Ще получите списък с документите, които съдържат дадения етикет.

Как да потърся подобен по смисъл документ?

Отворете даден документ и натиснете бутона Основно, за да видите детайлите на документа. В рубриката Свързани документи изберете вида търсене със съответните бутони: дали търсенето да е относно подобно съдържание, според споменатите в дадения документ хора, места, организации или според фразите в документа.

Какво мога да направя ако не ми харесва полученият резултат?

  • Да променя думите за търсене
  • Да филтрирам получения списък по статуса на документа чрез ЧОП бутоните, които се намират над списъка с документи.

Как да работя със задача?

На таблото се виждат Задачи, по които работите или които предстоят, подредени по дата или важност. За да видите цялата задача, натиснете върху заглавието. За да изтриете задача, натиснете Х до заглавието на задачата. Натиснете флага до заглавието, за да я отбележите като важна. За да създадете нова задача, натиснете плюса в горния десен ъгъл на рубриката Задачи. Ще се появи прозорец, в който може да прикачите файл, да запишете заглавие на задачата, да я отбележите с икона по ваш избор от падащото меню и да я маркирате като важна. В долните две полета може да опишете задачата, да зададете срок за изпълнението й и на коя дата да получите напомняне за задачата. Запазете задачата като натиснете бутона Добави.

За повече действия със задачи, изберете Задачи от навигацията. За да маркирате задачата като изпълнена, натиснете заглавието. Изпълнените задачи имат зачертано заглавие. За да редактирате задача, натиснете бутона Промени задачата . Търсете в текстовете на задачите като запишете думи в полето за търсене над списъка.

Как да настроя профила си?

За да промените настройките на профила си, изберете Редактиране на профила от менюто. Можете да промените потребителското си име, електронния си адрес и профилната си снимка в Документед. За да смените паролата си, натиснете бутона Изпрати инструкция за генериране на нова парола. Ще получите съобщение във входящата си поща с инструкции как да смените паролата си.

Как да настроя изгледа на документите с публичен достъп?

Изберете Публичен сайт от менюто. Тук ще намерите линк за документите с публичен статус. За да ги споделите с други хора, които може и да не са потребители на Документед, копирайте уникалния URL линк. Добавете заглавие на публичния сайт и качете снимка за лого. В менюто Тема изберете цвят на сайта. В последното текстово поле напишете кратко описание, което ще се появи над списъка с публични документи.

Как да променя разширените настройки?

Изберете Работен плот от менюто. За да промените някоя настройка, натиснете върху заглавието й. На работния плот можете да настроите времето за автоматично заключване на екрана, както и колко документи и за какъв период да се показват в рубриките Споделени документи, Последно посетени документи и Последно променени документи. Можете да настроите размера на страницата и броя елементи в списъците, показвани при търсене по ключови думи, търсене по статус на документа и в пощата на Документед. Можете да промените изгледа на списъка с документи като изберете между лист, грид или таблица. Изберете кои рубрики да се виждат на таблото, променете подредбата им в Разположение на елементите в таблото. Изберете кои да са разширените рубрики на таблото като ги селектирате в Затворени елементи в таблото. Променете цвета на елементите в Документед в Цветова схема. Сменете езика на сайта като изберете между английски и български.

Колко е свободната памет в профила ми?

Изберете Системна информация от менюто. Диаграмите показват колко памет заемат Вашите документи, както и колко документи и файлове може да качите още.

Как да направя повече място за своите документи?

Изберете Системна информация от менюто. Разгледайте детайлите за различните потребителски планове и изберете нов план за Документед като натиснете Заяви.

Как да закрия акаунта си в Документед?

Изберете Редактиране на профила от менюто. Натиснете бутона Закриване на акаунта. След като сте закрили акаунта си, Вие все още ще имате достъп до документите си в продължение на 30 дни. Можете да изтеглите всичките си файлове от Документед, като следвате инструкциите след като се логнете в системата.

Как да изтегля документите си?

За да изтеглите всичките си файлове от Документед, инсталирайте избран от вас WebDav клиент. След това изберете Изтегляне на документи от менюто. На тази страница ще намерите потребителското си име и парола, с които да получите сигурен достъп до файловете си в Документед и да ги изтеглите.
Ask